TRANSLATE MY BLOG!

17.06.16

All about my HAIR (curly hair hacks)

Heya,
mīļās dāmas!


     Lai arī sadzīvošana ar lokainiem matiem nav tā vieglākā, taču sprogas vienmēr pievērš sev uzmanību un piešķir interesantu izskatu. Vienalga, vai mati ir pavisam sprogaini vai tik nedaudz viļņaini, visām lokainu matu īpašniecēm ir kopīgas problēmas-sausi matu gali, matu pūkošanās un nepaklausīgi mati. Man dzīvē ir bijis periods,kad es ik dienu taisnoju matus, lai tie būtu pavisam taisni, jo īsti nezināju kādus matu līdzekļus ir jāizmanto un ļoti sabojāju savus matus. Tagad mana galvas āda ir normāla, bet mati – biezi un veseli. Pieredze rāda, ka darba un pacietības vajadzēs tām, kam galvas rota padevusies plāna, mati ir bojāti, trausli, lūst, šķeļas gali, šķiet zaudējuši dzīvotgribu. Nepiekritīšu teicienam, ka ja daba deva taisnus matus,tad mēs sapņojam par lokainiem, un otrādi-ir jāpieņem savs matu tips, lai varētu tos pareizi kopt. Es zinu,ka daudzus interesē, kādēļ cirtainām matu īpašniecēm tā nepatīk viņu mati?Atbilde ir vienkārša-sarežģīta matu kopšana. Diemžēl cirtainiem matiem ir sarežģīta matu struktūra-tā ir poraina un, lai mati ikdienā izskatās veselīgi un dabiski-tas prasa pūles, bet sev esmu iztrādājusi dažus soļus matu kopšanā, kurus izmantoju ikdienā. 
Nesen atkal izmainīju matu krāsu
Kādu laiku atpakaļ man bija iespēja veikt matu diagnostiku. Pārbaudes rezultātā iespējams uzzināt, kādā stāvoklī ir galvas āda, kāda ir matu struktūra visā to garumā, kādi ir matu gali, un visbeidzot - noskaidrot, cik "veselas" ir matu saknes. Rezultāts mani iepriecināja, kā arī uzzināju kko jaunu par saviem matiem, tātad mana matu galvas āda tiek pietiekami mitrināta (nav sausa, nav taukaina), matu struktūra ir spirālveidīga un poraina, matu gali nav sašķelti. Man ir kupli un biezi mati, bet interesantākais (izbrīnījās arī konsultante),ka man ir biezs PATS mats, bet uz 1mm galvas ādas laukuma man ir maz matu :)
Matu kopšana
1. Šampūns, kas attīra galvas ādu (vai arī šampūns matu apjomam);
2. Kondicionieris OBLIGĀTI (matu maska - 2 reizes mēnesī);
3. Eļļa matu galiem;
4. Izsmidzināmais līdzeklis matiem;
5. Aizsardzība pret karstumu (heat protection).
Matu mazgāšana (80 % gadījumu - mazgāju matus vakarā, lai neizmantotu fēnu):
  • Pirms mazgāšanas matus kārtīgi izsukāju, lai no tiem atdalītu blaugznas un pārpalikumus no matu veidošanas līdzekļiem (sāku no matu galiem un virzoties uz matu saknēm);
  • Izmazgāju matus ar šampūnu (iemasēju šampūnu matu saknēs, bet matu galus neaiztieku, tādējādi nesausinu matu galus). Šampūnu nevajag liet uz matiem, bet plaukstās un tad iemasēt galvas ādā. Izskalojot šampūnu, tas nokļūs uz matiem visā to garumā.
  • Kondicionieri/matu masku uzklāju līdz matu vidusdaļai (neuzklāju uz matu saknēm, jo pārlieku matu sakņu mitrināšana var izraisīt galvas ādas niezi vai taukainību, protams, ja Jums sausa galvas ādas, jāizstrādā savādāks kopšanas rituāls). Kondicioniera uzklāšana uz visiem matiem izjauc matu dabīgo līdzsvaru, tāpēc papildus rūpes un vitamīni ir nepieciešami matu galiem un tad arī matus nevaidzēs bieži mazgāt;
  • Beigās izmazgāju matus ar aukstu ūdeni (saprāta robežās :) ), tādā veidā mati mazāk pūkojas, jo tiek aizvērtas matu zvīņas (īpaši aktuāli čirkaino dāmu īpašniecēm)
Matu žāvēšana:
Pēc izmazgāšanas matus sausinu ar mīkstu dvieli (nekādā gadījumā tos neberzēju!!!, jo berzējot tiek saplosītas matu zvīņas un tad mati būs pūkaini). Ietinu matus dvielī un šādi kādas 15 minūtes turu matus. 
Ielieku matu galos eļļu (izmantoju tikai vienu "pump" (zirņa lielumā, jo daudz nenozīmē labi). un izsmidzinu līdzekli uz matiem (līdzekli pret karstumu, spīdumam, mitrināšani). Ja neko nedaru, tad mati izžūst 90% dabiskā veidā un tad izžāvēju matus ar aukstu gaisu, vairāk koncentrējoties uz matu saknēm. 

Matu ieveidošana:
Man ir nepieciešams ieveidot matus pēc katras mazgāšanas, jo mati ir čirkaini un mana pedantisma dēļ :) man ir izveidoti savi trīs rituāli:
1. Mani dabīgie čirkainie mati:
Ja vēlos savus matus, tad izmantoju matu fēnu ar difuzoru, bet bez nekāda matu vaska, matu želejas utt, jo man nepatīk, ja čirkainie mati ir kraukšķīgi, smagi un bez spīduma.
2. Lakaini mati:
* Lokšķeres - manuprāt, jebkurai lokaino vai čirkaino dāmu īpašniecei savā skaistuma arsenālā ir jābūt matu ieveidošanas lokšķerēm - tas padara matu spraugas izteiksmīgākas un piešķir apjomu. Man ir 16 mm cilindrs (mazākām čirkām, var ieveidot tās tikai pāris matu lokām pa visu galvu) un  38 mm cilindrs (matu lokām un matu apjomam);

* Matu taisnotājs - ar matu taisnotāju arī veidoju lokas, bet ar šaurām plāksnēm, jo tagad man ir diezgan īsi mati;
* Apaļā matu suka - te gan nepieciešama prakse, bet ļoti labs variants matu apjoma piešķiršanai, ar mazāka diametra matu suku iespējams arī izveidot lokas.

3. Matu taisnotājs:
tam es uzsveru lielāku nozīmi, jo slikts matu taisnotājs vienkārši dedzina matus. Iesaku izvēlēties taisnotājus ar platām plāksnēm, jo tas atvieglo matu taisnošanu un samazina laiku matu taisnošanai. Izvēlos matu taisnotājus ar peldošām plāksnēm, jo tās nededzina tik traki matus, kā arī priekšroku dodu ierīcēm ar temperatūras režīmiem. 

Dāmas, ja vēlaties, lai detalizētāk izstāstu kādu ražotāju matu ierīces izmantoju, droši raksties komentāros vai man personīgi !

Čirkaino matu griešana un krāsošana:
Ja Jūs dāmas zinat labu frizieri, kas specializējas čirkaino matu griešanā, lūgums, padodiet man ziņu :) !Pārsvarā pēc friziera apmeklējuma ir pūdeļa efekts (čirkaino matu pavēlnieces to ļoti labi zin), tāpēc vairāk kā 4 gadus es pati sev griežu matus, jo tas pagaidām ir mans vienīgais risinājums. Čirkainiem matiem KATEGORISKI nedrīkst apgriezt matus ar filieršķērēm, jo tad mati nebūs ne čirkaini, ne taisni (tieši tāds gadījums man bija vidusskolā un es katru dienu taisnoju matus un nevarēju tos nekādi ieveidot). Ideāls variants pakāpeniskais griezums (tā saucamie layers), jo tādā veidā matiem ir apjoms un nav "trīsstūra" effekts.
Krāsoju matus jau ilgu laiku pati sev (priekšroku dodu L'oreal Preference matu krāsai), kā arī pēdejos divus gadus kombinēju divas krāsas balayage tehnikā, jo tad matu čirkas izskatās ideāli). Noteikti iesaku!

Matu produktu klāsts:
Uzreiz vēlos piebilst, ka esmu izmantojusi ļoti daudz gan profesionālās, gan masveida tirgus produktus un, manuprāt, cenai noteikti nav nozīmes (vienmēr lasu SASTĀVU, pievēršot uzmanību eļļām (argana eļļa), dabiskām sastāvdaļām, līdzekļiem BEZ spirta, 
Čirkainiem matiem ļoti labi palīdz visdažādākās eļļas:

*Avokado eļļa baro un mitrina galvas ādu, bet samazina matu augšanas ātrumu. Tāpēc ar to ieteicams apstrādāt matus, nevis galvas ādu;

*Olīveļļa ļoti labi mitrina gan galvas ādu, gan matus, bet samazina matu apjomu, tāpēc nav īsti piemērota, ja tie ir plāni un smalki;

*Vīnogu kauliņu eļļa mitrina galvas ādu, nesamazinot matu apjomu.
*Aprikožu kauliņu eļļa un lineļļa piešķir matiem spīdumu, kā arī mitrina.
*Kokosriekstu eļļa (mana mīļākā eļļa) ļoti labi mitrina matus, palīdz novērst to šķelšanos un lūšanu.

Jāpievērš uzmanība un jāpaeksperimentē vai eļļu jauzklāj uz mitriem vai sausiem matiem (kā masku uz nakti, piemēram), kā arī eļļas vienmēr ir nedaudz jāuzsilda.
Mana ikdienas kopšana: (vairāk pievēršu uzmanību matu kondicionierim nekā šampūnam)
Šampūns Isana Hai Professional Shampoo Power Volumen (piešķir matiem spīdumu, apjomu, neniez galvas āda) --> ŠEIT vai arī Shampoo + Conditioner: Dove Regenerating Nourishment Collection

* Kondicionieris Hask Macadamia Oil Moisturizing Conditioner (ļoti labi mitrina matus, jo sastāvā ir argana eļļa) -->ŠEIT
* Eļļa matiem (lietoju jau 2 gadus, ļoti maz izlietojas un kolosāls sastāvs) Garnier Fructis Oil Repair 3 Miraculous Oil -->ŠEIT
* Izsmidzināmais līdzeklis matiem Schwarzkopf essence ultime mineral strength spray (padara matus spīdīgus, viegli izķemmējamus, bet ne smagus!!!) -->ŠEIT
* Aizsardzība pret karstumu Schwarzkopf got2b Guardian Angel 220°C Heat Protection (ļoti labi smaržo, mati paliek mīksti, ļoti maz izlietojas) -->ŠEIT

Protams, ik pa laikam pamainu matu kopšanas līdzekļus,jo mati pierod pie tiem, līdz ar to iesaku izmēģināt:

* DAVINES MINU līdzekļus un pārējās sērijas --> ŠEIT
* John Frieda frizz ease dream curls (visa sērija-šampūns, kondicionieris, maska, sprejs un pat matu želeja (kaut gan minēju, ka man nepatīk) ideāli līdzekļi čirkainiem matiem, bet no nogludinošas sērijas ideāli piemērots taisniem matiem) -->ŠEIT
* Nerafinēta kokosriekstu eļļa -->ŠEIT
* Kinky-Curly Knot Today Leave In Conditioner/Detangler -->ŠEIT
* Creightons no more frizz -->ŠEIT
* Dr. Santé Macadamia Cream Mask For Weak Hair (LABĀKĀ MATU MASKA, cena smieklīga ap 3,00 EUR, iespējams iegādāties veikalā MULTILUKSS -->ŠEIT
* Curl defining cream moroccanoil -->ŠEIT
* TRESemme Thermal Creations Heat Tamer -->ŠEIT
* Fekkai Brilliant Glossing Creme --> ŠEIT
* Living Proof No Frizz Leave-in Conditioner --> ŠEIT
* DevaCurl Frizz-Free Volumizing Foam -->ŠEIT

80 % manu draugu nezin, ka man ir dabīgi čirkaini mati, jo ikdienā šādi katru dienu neizskatos, bet noteikti, lasot, nodomāji, tad kāpēc raksta sākumā tā slavēju čirkainos matus?Man patīk dažādība - matu krāsu izvēle, taisni, čirkaini, lokaini mati - vis ir atkarīgs no mana noskaņojuma un apģērba izvēles.

Šoreiz raksts sanāca patiešām ļoti "īss" :) un es noteikti kko piemirsu piebilst, taču ceru, ka kādai dāmai šis raksts būs noderīgs un palīdzēs savaldīt savas matu čirkas vai arī vismaz NESAPŅOT iztaisnot matus ar keratīnu, jo tikai čirkaino matu īpašniecēm ir tik daudz variantu!




Jauku dienu novēlot,
Margarita

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru